Zaloguj się lub włącz wersję mobilną
StartDodaj artykułMoje artykułyMoje kontoSzukaj artykułówPomocKontakt

Kategorie

Strona PDFStrona HTML

Polskie projekty zdominowały pierwszy dzień KRT

Polskie projekty zdominowały pierwszy dzień KRT



ID artykułu: 17886 / 712
URL: http://www.publikuj.org/17886

Za nami pierwszy dzień tegorocznych Krakowskich Reminiscencji Teatralnych, który obfitował w polskie projekty. Piątek upłynie pod znakiem niezwykle widowiskowych występów tańca współczesnego. Publiczność w Krakowie będzie mogła zobaczyć także światową premierę wyjątkowego spektaklu teatru dokumentalnego, który jest coraz popularniejszym trendem w światowym teatrze.

Pierwszy dzień krakowskiego
festiwalu teatralnego zdominowały polskie projekty. Widzowie mieli okazję
zobaczyć spektakl legnickiego teatru pt. III Furie, w którym w osobliwy
sposób opowiedziano historię o polskim poczuciu winy. W tym niezwykle
dynamicznym i głośnym przedstawieniu Marcin Liber obnażył nasze najgorsze
narodowe cechy, fundując publiczności około katharsisowe zakończenie. Pełen
napięcia spektakl rozładowywany przez żart słowny, reżyser zbudował z kilku
równolegle prowadzonych wątków. Wartą wspomnienia jest rola fantastycznej
Joanny Gonschorek, która wcieliła się w tragiczną postać Matki-Polki.

Kolejnym polskim projektem, który
mogła zobaczyć wczoraj festiwalowa publiczność był spektakl teatru tańca
współczesnego We are oh so Lucky. Dzieło grupy Harakiri Farmers i Any
Brzezińskiej zagrano dwukrotnie. Tancerka za pomocą swojego ciała starała się
zilustrować zdania dyskursu, jaki prowadziło ze sobą dwoje ludzi
przedstawionych na filmie, wyświetlanym za jej plecami. Banalne rozmowy,
przypominające bicie piany podzielono na różne sekwencje Praca, Sport,
Terapia, Funkcja i inne. Niezwykle emocjonalny taniec w połączeniu z obrazem,
dialogami i muzyką pozostawiał publiczności ogrom możliwości interpretacji, co
stanowiło największy atut spektaklu.

Wczoraj odbyła się także
uroczysta inauguracja Krakowskich Reminiscencji Teatralnych połączona z wystawą
Tima Etchellsa. Artysta zilustrował za pomocą instalacji wideo, zdjęć, neonów
oraz spisanych historii podróż swojego brata do krajów Partnerstwa Wschodniego.
Tę niezwykle interesującą wystawę będzie można oglądać do 16 października w
Bunkrze Sztuki.

Natomiast już dziś widzowie KRT zobaczą dwa spektakle
włączone do bloku tańca współczesnego Abstrakcyjne przedstawienie Grupy Artystycznej Koncentrat Kra pokazuje,
że jedynie połączenie mowy i ruchu jest w stanie przedstawić istotę problemu,
przed jakim staje główny bohater. O wybitności projektu świadczy zaproszenie go
na jeden z najważniejszych światowych festiwali Aerowaves 2011 w Lublanie. Publiczność
Reminiscencji będzie mogła wspomnieć także echo dawnego baletu rosyjskiego, za
sprawą spektaklu Święto wiosny. Przedstawienie
w reżyserii Janusza Orlika, to produkcja w której wzięli udział
międzynarodowi, wybitni twórcy taneczni: Dom Czapski i Nicholas Keegan. Twórcy położyli
nacisk na formalną stronę spektaklu, dla której oderwanie od treści stanowi
zasadniczy walor. Oba przedstawienia będzie można zobaczyć w Studiu Telewizyjnym S-3 w Łęgu.

Dziś odbędzie się także
wyczekiwana premiera spektaklu nurtu teatru dokumentalnego - Dwóch w twoim domu, moskiewskiej grupy Teatr.doc.
Sztuka opowiada historię Uładzimira
Niaklajeu białoruskiego kandydata na prezydenta, który w dniu wyborów został
brutalnie pobity, a następnie więziony przez białoruskie KGB we własnym domu.
Spektakl skupia się na niecodziennej sytuacji kilkumiesięcznego aresztu, w czasie
którego dom zamienia się w więzienie, będące psychiczną udręką dla głównego bohatera,
a także zaskakująco jego strażników. Spektakl
odbędzie się o 20.30 w Teatrze Nowym.


Więcej informacji na stronie www.krt-festival.pl.

 Opcje
Aktywacja: 07/10/11 11:27, odsłony: 741
Słowa kluczowe: kraków, krakowskie, reminiscencje, teatralne, teatr, kultura, we are oh so lucky, zapowiedź piątku, teatr doc
 Zamknij Ta strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z polityką cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce, kliknij tutaj aby dowiedzieć się więcej.